Leve de liberalisering van de postmarkt?

Op 6 januari werd onze zoon Asher geboren. Verschillende familieleden uit Engeland hebben geprobeerd pakjes te sturen. Die zijn geen van allen aangekomen, maar teruggestuurd. Er werd geen bericht achtergelaten, en ook werd het pakje niet (zoals normaal is) aangeboden bij het postkantoor.
Na lang zoeken ben ik erachtergekomen hoe het zit. De post is geliberaliseerd, en de pakketpost wordt door een ander bedrijf verzorgd. Ik heb contact met ze gezocht, en ze hebben me uitgelegd hoe het zat: ze zijn klein en hebben (nog) niet de infrastructuur om pakjes achter te laten, opnieuw te bezorgen of om een bericht achter te laten. Ze hebben echter geen oplossing geboden. "u moet er maar voor zorgen dat u thuis bent". Ook zijn ze niet van plan de extra kosten voor mijn Engelse familie te vergoeden. Bizar, want in Engeland worden pakketjes aangeboden die voldoende gefrankeerd zijn. Dan mag je er toch van uitgaan dat ze bezorgd worden?
Ook de verdere service van dit bedrijfje is belabberd. Ze kunnen niets zeggen over waar de pakjes gebleven zijn, en zijn onbeleefd. Erger dan dat: iedere verantwoordelijkheid wordt afgeschoven. Dat de pakjes niet bezorgd worden is de de schuld van de ontvanger. Moet ‘ie maar thuis zijn. Na lang zoeken (het bedrijfje heeft geen klachtenafhandeling en wil niet doorverbinden met verantwoordelijken) heb ik de directeur bereikt: hij mailde me het volgende:

"Geachte heer Baruch,
U wilde graag de pakketbezorging bij uw adres onder de aandacht brengen. Dat u niet vaak thuis bent en daardoor de pogingen tot bezorging niet succesvol zijn is duidelijk. We kennen uw specifieke geval en hierdoor kunnen wij gezien uw situatie de pakketten uiteindelijk naar TPG sturen waar na bezorgpogingen het ter collectie op het postkantoor voor een bepaalde tijd zal klaarliggen."

Aardig, maar toch. Het is mijn schuld dat de pakjes niet bezorgd worden, want ik ben niet thuis. Zij wassen de handen in onschuld. Pas na twee maanden bellen zijn ze zover om een oplossing te bieden voor mijn persoonlijke "geval" en "situatie".

Vandaag maar eens een briefje aan de OPTA gestuurd.

Reacties (4) Reageer

  1. Da’s vast RM Netherlands of RM Nederland.

  2. Waar ben je dan steeds, Robbert? Zeker op het provinciehuis!

  3. Ik ben voor de liberalisering van de postmarkt.. Vond het eerst een beetje onduidelijk, maar na het lezen van de site http://www.postkamervragen.nl is me heel veel duidelijk geworden.. Hier kan je ook de dagelijkse ontwikkeling volgen van de toekomstige vrije postmarkt..

  4. Herkenbaar probleem. Tijdens de kersttijd deed een bestelling van HMV er ruim zes weken over. En haalde natuurlijk de beloofde kerst niet. Ondanks de bestelling in de eerste week van november. Net weer twee boeken gekocht in Engeland en ik ben benieuwd hoe het deze keer gaat…

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.