Vliegveld Valkenburg

Vliegveld Valkenburg gaat dicht. Op de PZH site noemt onze gedeputeerde Marnix Norder de aangekondigde sluiting van Vliegkamp Valkenburg goed nieuws. ‘Uiteraard is het voor het ministerie van Defensie en de mensen die er werken spijtig, maar voor de regio komt dit besluit goed uit. De provincie pleit er al jaren voor om het vliegkamp te sluiten. Zo wordt de druk op het gebied weggenomen en geef je een grote regio meer lucht. Zo kan het vliegkamp benut worden voor woningbouw en bedrijfsterreinen, maar ook voor de groen- en recreatievoorzieningen. Want een deel van dit mooie gebied moet zeker ook voor die functie behouden blijven. Het gebied tussen Leiden en Katwijk kan dus verstedelijken, de Duin- en Bollenstreek kan met rust gelaten worden’, stelt Norder. ‘

Reacties (4) Reageer

  1. Tsja, mooi maar … Het doet me denken aan die wethouders die van het groene hart af willen in het kader van de deltametropool. De vereniging deltametropool – http://www.deltametropool.nl – heeft allemaal mooie plannen, maar wie garandeert dat de verleodering van het landschap niet ‘gewoon’ doorgaat? Wordt het geen tijd om de dscussie die binnen de PvdA met ‘Open Land en Groene Steden’had moeten beginnen weer eens wordt opgepakt? Als het te lang een hobby voor wethouders, gedeputeerden en stedenbouwkundigen blijft, dan lopen de projectontwikkelaars er met de vette botten vandoor.

  2. Waarom zou de geschiedenis zich niet herhalen?
    “De regering stelde geconcentreerde verstedelijking als doel met de specifieke inzet van nieuwbouw als middel. Voor de grote marktconglomeraten die nu het voortouw namen, ligt het precies andersom: zij willen bouwen (bedrijfscontinuïteit, omzet, winst) en de Vinex is daarbij slechts een middel om kwantiteit te realiseren. Ze hebben zich niet wezenlijk gecommitteerd aan de Vinex-principes van de compacte stad. ‘Het gaat niet om projectontwikkelaars die samen met een gemeente een gebied ontwikkelen, maar om aannemers die productiecapaciteit willen veilig stellen.’ (Wytze Patijn, Rijksbouwmeester)” http://www.denhaag.pvda.nl/duivesteijn/docs/ro/vinex_stellingen.htm

  3. FC Zurich

    Waar moet Hare Majesteit nou met haar vliegtuig landen? We kunnen dat arme mens toch niet op Schiphol laten landen? Dan moet ze dat hele stuk naar Den Haag over die veel te drukke A4 of A44. Misschien een mooie aanleiding om daar een 10 baans weg van te maken, lang leve het asfalt!

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.